- Lanak Altuna y Uria S.A. enpresak egingo ditu. Inbertsioa 12 milioi eurokoa izango da eta 21 hilabeteko epea izango du lanak burutzeko. Beraz, 2025erako amaitzea aurreikusten da.
- Maialen Gurrutxaga alkateak azpimarratu du “apustu estrategikoa” dela: “jarduketak nabarmen hobetuko du trenbide-trafikoa, eta, gainera, bidegorri bat sortuko da, Elgoibar eta Altzola lotuko dituena, eta, etorkizun hurbilean, Altzola eta Mendaro”.
Euskal Trenbide Sareak, Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren mendeko ente publikoak, Elgoibarko Altzolako saihesbidea eraikitzeko obrei hasiera eman die, 12 milioi euroan eta 20 hilabeteko epean. Obrak Altuna y Uria SA enpresak egingo ditu, eta 2025erako amaituta egotea aurreikusten da.
500 metroko luzera izango duen tunel batek egungo ibilbidea laburtuko du eta bi trenbide-pasagune kenduko ditu. Arriaga industrialdearen eta Altzola auzoaren arteko trenbidea, gaur egun, Deba ibaiaren paraleloan doa, eta meandro bat egiten du. Horrela, obraren bitartez 500 metro luzeko bide bikoitzeko tunel bat eraikiko da, horietatik 454 metro meategian eta 48 tunel faltsuan, bokaleen sarreran eta irteeran.
Obra honek, ibilbidea murrizteaz gain, tunel osoan trenbidea bikoizteak bidaiarien eta salgaien unitateak gurutzatzea ahalbidetuko du. Hau da, trenbidearen zerbitzu-gaitasuna handituko da, eta, gaur egun, 60 minuturo zirkulatzeko aukera ematen du noranzko bakoitzean; 30 minuturo igaro ahal izango da joan-etorrietara.
Era berean, tunela eraikitzeak bi trenbide-pasagune kentzea ahalbidetuko du: Ganekuakoa eta Barazetakoa. Ildo horretan, trazadura aldatzeak aukera emango du etorkizunean egungo ibilbidea bidegorri gisa erabiltzeko.
Elgoibarko alkate Maialen Gurrutxagak azpimarratu du “apustu estrategikoa” dela: “jarduketak nabarmen hobetuko du trenbide-trafikoa, eta, gainera, bidegorri bat sortuko da Elgoibar eta Altzola lotzeko, eta, etorkizun hurbilean, Mendaroko Udalarekin eta Gipuzkoako Foru Aldundiarekin batera, Altzola eta Mendaro lotuko dituena. Garraio publikoaren eta bidegorri sarearen aldeko apustua egiten dugu mugikortasun iraunkorra bultzatzeko. Egungo azpiegiturak hobetzea ere ekarriko du “.